A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Остриківська громада
Запорізька область, Токмацький район

ІНФОРМАЦІЯ!

Важливо для платників ЄСВ!

З 2 травня 2019 року вступають у дію нові небюджетні рахунки 3719, відкриті на ім’я територіальних органів Державної фіскальної служби України, для сплати коштів єдиного внеску та фінансових санкцій у зв’язку з проведенням реорганізації територіальних органів ДФС.

Старі рахунки 3719, відкриті на ім’я територіальних органів Державної фіскальної служби України, діють до 26.04.2019 року.

Рахунки розміщені на субсайті ГУ ДФС у Запорізькій області : http://zp.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/ 

Важливо для платників акцизного податку!

Суб’єкти господарювання, які з 1 липня 2019 року відповідатимуть визначенню «платник акцизного податку», зобов’язані:

- з 1 травня 2019 року до 1 червня 2019 року зареєструвати в системі електронного адміністрування реалізації пального усі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники податку будуть станом на 1 липня 2019 року;

- до 1 липня 2019 року зареєструватися платниками податку та зареєструвати в системі електронного адміністрування реалізації пального усі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники податку будуть станом на 1 липня 2019 року;

- протягом 20 календарних днів, починаючи з 1 липня 2019 року, подати до контролюючого органу акт проведення інвентаризації обсягів залишків спирту етилового станом на початок дня 1 липня 2019 року із зазначенням адрес об’єктів, на яких зберігаються відповідні обсяги залишків спирту етилового, перелік резервуарів, в яких зберігаються обсяги залишків спирту етилового, їх технічних параметрів (фізична місткість, що відповідає технічним паспортам), правовстановлюючих документів на відповідні об’єкти та документів, що засвідчують правові підстави експлуатації таких об'єктів.

Зазначена норма передбачена п. 22, п. 24 підрозділу 5 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України.

Якщо отримали спадок: дізнайтесь про особливості оподаткування

За нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб оподатковуються:

- об'єкти спадщини, що успадковуються членами сім'ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення;

- вартість власності у вигляді об’єктів рухомого та нерухомого майна, готівки або коштів,  що успадковуються особою, яка є інвалідом I групи або має статус дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування, та вартість власності у вигляді об’єктів рухомого та нерухомого майна, що успадковуються дитиною-інвалідом;

- грошові заощадження, поміщені до 02.01.92р. в установи Ощадного банку СРСР та державного страхування СРСР, що діяли на території України, а також у державні цінні папери (облігації Державної цільової безпроцентної позики 1990 року, облігації Державної внутрішньої виграшної позики 1982 року, державні казначейські зобов'язання СРСР, сертифікати Ощадного банку СРСР) та грошові заощадження громадян України, поміщені в установи Ощадного банку України та колишнього Укрдержстраху протягом 1992 - 1994 років, погашення яких не відбулося, що успадковуються будь-яким спадкоємцем.

Отже, у разі отримання спадщини від члена сім’ї першого та другого ступенів споріднення, то вартість успадкованої власності оподатковується за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб.

Членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі усиновлені. Членами сім’ї фізичної особи другого ступеня споріднення – її рідні брати та сестри, її баба та дід з боку матері і з боку батька, онуки.

Фізична особа, яка отримує спадщину від інших осіб, які не є членами сім’ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення (рідного дядька, тітки, знайомих) сплачує податок на доходи фізичних осіб за ставкою 5% від вартості успадкованого.

Ставка 18% застосовується:

- для будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцем від спадкодавця-нерезидента, та будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцем-нерезидентом від спадкодавця-резидента (навіть, якщо такий нерезидент вважається членом сім’ї першого та другого ступенів споріднення).

Крім податку на доходи фізичних осіб платники повинні сплатити військовий збір, який складає 1,5% від вартості успадкованого майна. Виключення мають особи, які отримали спадщину, яка оподатковується за нульовою ставкою податку.

Відповідальними за сплату податку на доходи фізичних осіб до бюджету, є спадкоємці, які отримали спадщину.

Зазначена норма передбачена п. 174.2 ст. 174 Податкового кодексу України

 

Дивіденди виплатили товаром. Наслідки з оподаткування ПДВ

 

Суми дивідендів, виплачені емітентом у грошовій формі або у вигляді цінних паперів, не є об'єктом оподаткування ПДВ. 

Якщо виплата дивідендів проводиться у товарній формі (продукцією, товарами), то така операція оподатковується ПДВ на загальних підставах, оскільки така операція визначається як продаж товарів.

Тобто виплата дивідендів у натуральній формі оподатковується ПДВ у загальному порядку за ставкою 20 %.

В акціонерних товариствах дивіденди повинні виплачуватися лише в грошовій формі (ст. 30 Закону України "Про акціонерні товариства" від 17.09.2008 № 514-VI).

 

Товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю повинні виплачувати дивіденди грошовими коштами, якщо інше не встановлено одностайним рішенням загальних зборів учасників, у яких взяли участь всі учасники товариства (ст. 26 Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю" від 06.02.2018 № 2275-VIII).

Емітент, який виплачує дивіденди у товарній формі, має скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та включити суму ПДВ до податкових зобов'язань звітного періоду.

Зазначений порядок оподаткування дивідендів визначено п.п. 196.1.6 ст. 196 Податкового кодексу України.

Відображення в Податковому розрахунку за формою №1ДФ заробітної плати

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються, зокрема, доходи у вигляді заробітної плати, нараховані (виплачені) платнику податку відповідно до умов трудового договору (контракту); суми винагород та інших виплат, нарахованих (виплачених) платнику податку відповідно до умов цивільно-правового договору.

Відповідно до ст. 21 Кодексу законів про працю України, працівник має право реалізувати свої здібності до продуктивної і творчої праці шляхом укладення трудового договору на одному або одночасно на декількох підприємствах, в установах, організаціях, якщо інше не передбачене законодавством, колективним договором або угодою сторін.

Працівники, які працюють за сумісництвом, одержують заробітну плату за фактично виконану роботу.

Доходи у вигляді заробітної плати, нараховані (виплачені) платнику податку відповідно до умов трудового договору (контракту) зазначаються у Податковому розрахунку за формою № 1ДФ під ознакою доходу «101».

Отже,  доходи у вигляді заробітної плати, нараховані (виплачені) платнику податку відповідно до умов трудового договору (контракту) зазначаються в Податковому розрахунку за формою № 1ДФ під ознакою доходу «101», як за основним місцем роботи, так і за сумісництвом.

Враховуючи, що оплата за сумісництвом проводиться за трудовим договором, то суми нарахувань доходів відображаються за ознакою «101» одним рядком сукупно із заробітною платою.

Суми винагород та інших виплат, нарахованих (виплачених) платнику податку відповідно до умов цивільно-правового договору відображаються за ознакою доходу «102».

Зазначена норма передбачена п.п.164.2.1, 164.2.2 ст. 164 Податкового  кодексу  України.

 

Платник єдиного податку перейшов на загальну систему оподаткування. Як звітувати з ПДВ?

Платники ПДВ, які сплачують єдиний податок, можуть вибрати квартальний податковий період для подання звітності з ПДВ.

Заява про вибір квартального податкового періоду подається податковому органу разом з декларацією з ПДВ за наслідками останнього податкового періоду календарного року.

Якщо платник ПДВ, який застосовував спрощену систему оподаткування і квартальний звітний період з ПДВ, переходить на загальну систему оподаткування, такий платник податку зобов'язаний самостійно перейти на місячний податковий період, починаючи з першого місяця переходу на загальну систему оподаткування, що зазначається у відповідній податковій декларації за наслідками такого місяця.

У такому випадку податкова декларація з ПДВ подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Зазначена норма передбачена п. 202.2 ст. 202  Податкового кодексу України.

 

Фізична особа продає вантажний автомобіль.

Який порядок оподаткування?

Об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід, до складу якого включаються доходи від операцій з майном.

Дохід платника податку від продажу (обміну) об'єкта рухомого майна (крім легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів) протягом звітного податкового року оподатковується за ставкою 5% бази оподаткування.      

Дохід від продажу об'єкта рухомого майна (крім легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів) визначається виходячи з ціни, зазначеної у договорі купівлі-продажу (міни), але не нижче оціночної вартості цього об'єкта, визначеної згідно із законом.

Тобто, доходи від продажу фізичною особою вантажного автомобіля оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5%.

Крім того, дохід від продажу вантажного автомобіля, є об’єктом оподаткування військовим збором за ставкою 1,5%.  

У разі якщо стороною договору купівлі-продажу об'єкта рухомого майна є  юридична особа, така особа вважається податковим агентом платника податку та зобов'язана виконати всі функції податкового агента.    

Отже, у разі продажу фізичною особою вантажного автомобіля підприємству, така юридична особа зобов’язана при нарахуванні (виплаті) доходу  виконати функції податкового агента, зокрема, нарахувати, утримати та сплатити (перерахувати) до бюджету податок на доходи фізичних осіб за ставкою 5% та військовий збір за ставкою 1,5%.

Фізична особа-продавець у разі нотаріального посвідчення договорів купівлі-продажу рухомого майна (вантажного автомобіля) з іншою фізичною особою є відповідальною за нарахування та утримання податку на доходи фізичних осіб та сплачує  його до відповідного бюджету за місцем нотаріального посвідчення таких договорів.

При цьому, обов’язок платника податку щодо подання річної декларації про майновий стан і доходи вважається виконаним, якщо він отримував доходи від операцій продажу, при нотаріальному посвідченні договорів за якими був сплачений податок.

Зазначений порядок визначений ст. 163, п. 167.2 ст. 167, п.173.1, п. 173.3 ст. 173, п. 179.2 ст. 179,  пп. 1.2 п. 16-1 підр. 10 розд. ХХ Податкового кодексу України.

Громадяни повинні задекларувати доходи, якщо отримали їх без участі податкових агентів

Наразі триває кампанія декларування доходів громадян, яка розпочалась з 1 січня поточного року.

Під час кампанії декларування податкові декларації про майновий стан і доходи подають громадяни, які зобов’язані декларувати свої доходи, а також особи, які мають право добровільно подати декларацію для застосування права на податкову знижку.

Так, громадяни, які у 2018 році отримували доходи від неподаткових агентів, зокрема, від надання в оренду житла, іноземний дохід, від надання послуг з ремонту житла, від організації і проведення розважальних заходів, від репетиторської діяльності; отримували спадщину чи подарунок, що оподатковуються податком на доходи фізичних осіб, та інші доходи, повинні подати податкову декларацію про майновий стан і доходи.

Податкова декларація подається до податкового органу за місцем реєстрації до  2 травня 2019 року включно (в зв’язку з тим, що 1 травня – святковий).

Крім того, подати декларацію можуть фізичні особи, які мають право на податкову знижку. Громадяни, які бажають реалізувати своє право на податкову знижку за наслідками 2018 року, податкову декларацію можуть подати упродовж всього року, до 31 грудня (включно).

Звертаємо увагу, що для спрощення процедури звітування декларацію можна подати в електронному вигляді з використанням особистого електронного цифрового підпису, який можна отримати  у будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів.

                                                                          

При наданні послуг з репетиторства необхідно задекларувати  доходи

Наразі триває кампанія декларування доходів громадян, яка розпочалась з 1 січня поточного року.

Податкова декларація про майновий стан і доходи обов’язково подається при отриманні, зокрема, доходів не від податкових агентів (тобто від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті особи, та суб’єктів підприємництва).

До таких доходів відносяться, зокрема, доходи від надання послуги репетиторства.

Якщо викладач, який надає послуги репетиторства, не є фізичною особою-підприємцем, він зобов’язаний подати податкову декларацію про майновий стан і доходи до 2 травня 2019 року за місцем податкової адреси (реєстрації) чи онлайн з використанням електронного підпису.

Форма декларації затверджена наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 859 у редакції від 06.06.2017 № 556.

Доходи від репетиторства оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18%. Також із вказаних доходів сплачується військовий збір за ставкою 1,5%.

Суму податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору, зазначену в річній податковій декларації, репетитори мають сплатити до 1 серпня 2019 року.

Під поняттям «репетиторство» мається на увазі: підготовка дітей до школи, вступу до навчальних закладів, незалежного тестування, навчання з будь-яких предметів, написання рефератів, виконання контрольних, курсових та дипломних робіт тощо.

 

Декларування 2019

Задекларуйте доходи, отримані в 2018 році

З початку поточного року триває кампанія декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2018 року.

Податкова декларація про майновий стан і доходи обов’язково подається при отриманні:

-   доходів не від податкових агентів (тобто від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті особи, та суб’єктів підприємництва). До таких доходів відносяться, зокрема, доходи від надання в оренду рухомого або нерухомого майна іншим фізичним особам; успадкування майна не від членів сім’ї першого та другого ступенів споріднення, при нотаріальному оформленні спадщини, за якими не було сплачено податок на доходи фізичних осіб та військовий збір, тощо;

-  доходів від податкових агентів доходів, які не підлягали оподаткуванню при виплаті, але які не звільнені від оподаткування. До таких доходів відноситься, зокрема, дохід у вигляді  основної суми боргу (кредиту) платника податку, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності, у разі якщо його сума перевищує 25% однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на рік), встановленої на 1 січня звітного податкового року, а також інвестиційних доходів;  іноземного доходу;  в інших, передбачених Кодексом випадках.

Декларація подається за формою, затвердженою наказом МФУ від 02.10.15 №859 (у редакції від 06.06.2017 №556).

Податкова декларація подається до податкового органу за місцем реєстрації до  2 травня 2019 року включно (в зв’язку з тим, що 1 травня – святковий).

Податкова декларація подається платниками податків  за місцем своєї податкової адреси в один із таких способів (за вибором):

-  особисто або уповноваженою на це особою;

- поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

- засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу.

Якщо податкова декларація надсилається поштою, таке відправлення необхідно здійснити не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації,  а при поданні податкової декларації в електронній формі - не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк.

 

Валерій Манько: "Запорізькі платники збільшили відрахування ПДВ на 43,6 мільйона"

У першому кварталі поточного року платники Запорізького регіону забезпечили до державного бюджету 796,4 мільйона гривень податку на додану вартість. Про це повідомив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько. Він зазначив, що порівняно з минулорічними показниками рівень сплати зріс на 43,6 мільйона.

Лише у березні запорізькі суб'єкти господарювання перерахували до державної казни 248 мільйонів гривень ПДВ, що на 8 відсотків перевищило надходження відповідного періоду 2018 року.

За перші три місяці найбільші суми податку на додану вартість спрямували платники, які зареєстровані в м. Запоріжжя – майже 471 мільйон, від СГД-юридичних і фізичних осіб м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів надійшло більш ніж 60 мільйонів, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 57 мільйонів, Вільнянського, Запорізького, Новомиколаївського районів – 51 мільйон, м. Токмак, Токмацького та Чернігівського районів – 35 мільйонів, Василівського та Михайлівського районів – 28,3 мільйона, а також м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів – 25,4 мільйона.

Усього на території регіону здійснюють діяльність 9943 платника податку на додану вартість, що на 149 суб'єктів більше, ніж минулого року.

 

Платники транспортного податку поповнили бюджети на 1,7 мільйона гривень

З початку року до місцевих бюджетів Запорізької області надійшов 1 мільйон 713 тисяч гривень транспортного податку, що на 99 тисяч більше, ніж за 3 місяці минулого року.

Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько, найбільші надходження транспортного податку до бюджету забезпечили власники автівок м. Запоріжжя – понад 830 тисяч гривень, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 182 тисячі, м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів – 155 тисяч, Оріхівського та Гуляйпільського районів – понад 145 тисяч, Пологівського, Більмацького та Розівського – 140 тисяч, Вільнянського, Запорізького та Новомиколаївського – 102 тисячі тощо.

Нагадаємо, транспортний податок, ставка якого складає 25 тисяч гривень на рік, сплачується за легкові автомобілі з датою випуску до п'яти років та середньоринковою вартістю понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати. У 2019 році – це 1 мільйон 564 тисячі 875 гривень (4173 грн. * 375).

У Запоріжжі в доменній печі спалили 33 тисячі пачок конфіскованих цигарок

За результатами рішення суду було знищено 33 тисячі пачок тютюнової продукції орієнтовною вартістю понад 1 мільйон гривень. У рамках операції "Акциз" співробітники податкової міліції Головного управління ДФС у Запорізькій області вилучили партію цигарок у трьох громадян, які не були зареєстровані як суб'єкти господарювання.

Фіктивні підприємці продавали контрафактні цигарки без акцизних марок на ринках Запоріжжя та області, а також через мережу Інтернет.

Операція зі знищення тютюнової продукції відбувалася за участі оперативників податкової міліції, запорізьких митників та фахівців виконавчої служби. Конфісковані цигарки спалили в доменній печі одного з металургійних підприємств Запоріжжя.

На Запоріжжі з незаконного обігу вилучено партію тютюнових виробів вартістю понад 7,4 мільйона

Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Запорізькій області спільно із працівниками СБУ під процесуальним керівництвом обласної прокуратури вилучили із незаконного обігу велику партію цигарок, частина з яких була ввезена в Україну поза митним контролем.

У рамках проведення операцій "Акциз-2019", "Рубіж" та розслідування кримінального провадження за ч.3 ст. 204 КК України було проведено обшуки у м. Мелітополь за місцями зберігання та реалізації тютюнових виробів без марок акцизного податку України.

За їхніми результатами оперативники виявили, вилучили та передали на відповідальне зберігання 117,4 тисячі пачок тютюнових виробів іноземного виробництва без марок акцизного податку, які були ввезені на територію України поза митним контролем, а також майже 55,7 тисячі цигарок вітчизняного виробництва без документів, які підтверджують законність їх походження.

Крім того, було встановлено, що канал постачання та збуту нелегальної тютюнової продукції налагодив місцевий житель. Реалізація товару здійснювалася шляхом надання оголошення в мережі Інтернет, а також з використанням аккаунтів, спеціально створених у системах обміну повідомленнями.

Усього вилучено 173 тисячі пачок тютюнових виробів на загальну суму 7 мільйонів 400 тисяч гривень.

Запорізькі підприємці спрямували до місцевих бюджетів 340 мільйонів гривень

Представники малого і середнього підприємництва з початку року сплатили до місцевих скарбниць Запорізької області 340 мільйонів гривень єдиного податку. Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько, надходження податку порівняно з аналогічним періодом минулого року зросли на 18 відсотків, додатково бюджети отримали 52,3 мільйона.

Із загальної суми 223,3 мільйона забезпечили підприємці-фізичні особи, збільшивши відрахування до минулорічного періоду на 44,5 мільйона або майже на 25 відсотків. Внесок суб’єктів підприємництва-юридичних осіб склав 45,6 мільйона, що на 5 мільйонів або на 12 відсотків більше, ніж торік. Від сільгоспвиробників надійов майже 71 мільйон, що більше сплаченої суми у січні-березні 2018 року на 2,8 мільйона або на 4 відсотки.

На сьогодні у Запорізькій області спрощену систему оподаткування обрали 58 тисяч суб'єктів господарювання, що на три тисячі більше, ніж у минулому році. Зокрема, у першій групі працюють 8028 підприємців, у другій – 23036, у третій – 16524 фізичні та 8378 юридичних осіб, у четвертій групі – 2066 СГД-представників аграрного сектору.

Частка єдиного податку знаходиться на другому місці у доходах скарбниць громад і з початку року складає майже 16 відсотків.

 

Запоріжці перерахували до місцевих бюджетів майже 254 мільйони гривень плати за землю

З початку року запорізькі землекористувачі поповнили бюджети громад на 253,6 мільйона гривень. Сплачена сума на 14,4 мільйона або на 6 відсотків перевищила минулорічну.

Як зазначив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько, найбільші платежі надійшли від суб'єктів господарювання-юридичних осіб – 227,6 мільйона, що на 14 мільйонів більше, ніж торік. Власники земельних ділянок та орендарі-фізичні особи спрямували 26 мільйонів, збільшення надходжень до показників січня-березня 2018 року склало понад півмільйона гривень.

Зокрема, до бюджету м. Запоріжжя надійшло 100 мільйонів, м. Енергодар, Кам'янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів – 33,5 мільйона, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 23,3 мільйона, м. Мелітополь, Мелітопольського і Веселівського районів – близько 20 мільйонів, Пологівського, Більмацького та Розівського районів – більше 15 мільйонів, Вільнянського, Запорізького та Новомиколаївського районів – 13 мільйонів, майже стільки ж перерахували землекористувачі Оріхівського та Гуляйпільського районів.

Усього в регіоні нараховується 296 тисяч фізичних та 9 тисяч юридичних осіб, які сплачують земельний податок або орендну плату.

 

 

 

 

На Запоріжжі зарплатну заборгованість скорочено більш ніж вдвічі

Заборгованість по заробітній платі у Запорізькій області з початку 2019 року скорочено на 102,4 мільйона гривень або на 53,8 відсотка. Про це говорили учасники сьогоднішнього засідання обласної комісії з питань погашення заборгованості і легалізації заробітних плат та додержання мінімальних гарантій в оплаті праці.

Захід відбувся за участю керівництва Запорізької облдержадміністрації, фахівців Головного управління ДФС у Запорізькі області та представників інших органів влади.

Члени комісії повідомили, що завдяки скоординованим діям усіх гілок влади в регіоні покращилась ситуація із несвоєчасними виплатами перед працівниками. Лише у березні борги роботодавців зменшено на 24,1 мільйона гривень.

Під час засідання присутні розглянули стан погашення зарплатних боргів та відрахувань єдиного соціального внеску, обов'язкових платежів до Пенсійного фонду підприємствами різних форм власності.

Було зауважено, що заборгованість суб'єктів господарювання, які знаходяться в процедурі відновлення платоспроможності або визнані банкрутами, з початку року зросла на 4,7 мільйона і станом на 1 квітня склала 52,5 мільйона. При цьому 28 відсотків з цієї суми припадає на підприємства державного сектору економіки. Оскільки на захід було запрошено керівників деяких з них, учасники спільно із арбітражними керуючими проаналізували економічне становище та шляхи ліквідації недоїмки. По кожному з підприємств були прийняті відповідні рішення, зокрема, щодо скорочення боргів, своєчасних виплат поточних зарплат та подальшого недопущення накопичення заборгованості.

Податковим агентом дохід нараховано, але не виплачено.

Коли перераховувати податок з доходів фізичних осіб?

 

Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок на доходи фізичних осіб із суми такого доходу за його рахунок.

Податок на доходи фізичних осіб сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування податку до бюджету.

Якщо оподатковуваний дохід надається у негрошовій формі чи виплачується готівкою з каси податкового агента, податок на доходи фізичних осіб сплачується (перераховується) до бюджету протягом трьох банківських днів з дня, що настає за днем такого нарахування (виплати, надання).

У разі якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені ПКУ для місячного податкового періоду, тобто не пізніше 30 календарних днів, наступних за місяцем нарахування доходу.

Зазначена норма передбачена п.п. 168.1.1 - п.п. 168.1.5 ст. 168 Податкового кодексу.

 

Філія підприємства реалізує товари з використанням РРО.

Порядок здавання готівкової виручки

 

Готівка, що надходить до кас, повинна своєчасно та в повній сумі оприбутковуватися.

Оприбуткуванням готівки в касах підприємств та їх відокремлених підрозділів, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням РРО та з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.

Оприбуткуванням готівки в касах відокремлених підрозділів установ/підприємств, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням РРО без ведення касової книги, є забезпечення зберігання щоденних фіскальних звітних чеків (щоденних Z-звітів) в електронній формі і занесення інформації згідно з фіскальними звітними чеками до відповідних книг обліку (Книги обліку розрахункових операцій (КОРО) – у разі її використання).

Оприбуткуванням готівки в касах суб’єктів господарювання, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням КОРО без застосування РРО, є занесення даних розрахункових квитанцій до КОРО.

Підприємство зобов’язане розробити та затвердити внутрішнім документом порядок оприбуткування готівки в касі, у якому врахувати особливості роботи як підприємства, так і його відокремлених підрозділів (внутрішній трудовий розпорядок, режим роботи, графіки змінності, порядок та особливості здавання готівкової виручки (готівки) до банку). Для відокремлених підрозділів підприємства порядок оприбуткування готівки в касі встановлюється та доводиться внутрішніми документами підприємства.

Підприємства, що мають відокремлені підрозділи, які проводять касові операції і режим роботи яких не збігається з розпорядком функціонування бухгалтерії підприємства – юридичної особи (у тому числі у вихідні та святкові дні), внутрішнім документом визначають порядок взаємодії відокремлених підрозділів із бухгалтерією підприємств відповідно до вимог законодавства України.

Відокремлені підрозділи підприємств, які здійснюють готівкові розрахунки із застосуванням РРО та/або РК та веденням КОРО, але не проводять операцій з приймання (видачі) готівки за касовими ордерами, касової книги не ведуть.

Відокремлені підрозділи підприємств мають право здавати готівкову виручку безпосередньо до кас юридичних осіб або банку чи небанківської фінансової установи, які в установленому законодавством порядку отримали ліцензію на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунку для її переказу і зарахування на банківські рахунки юридичних осіб.

Отже, відокремлені підрозділи підприємств мають право здавати готівкову виручку безпосередньо до кас юридичних осіб або банку чи небанківської фінансової установи, які в установленому законодавством порядку отримали ліцензію на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунку для її переказу і зарахування на банківські рахунки юридичних осіб без її оприбуткування в касі підприємства.

Зазначена норма передбачена п. 11, п. 12 розд. ІІ, п. 2, п. 58 розд. VI, п. 39, п. 40 розд. IV «Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні», затвердженого постановою Правління НБУ від 29.12.2017 № 148.

 

Дізнайтесь про новації в адмініструванні та сплаті туристичного збору

 

Платниками туристичного збору є громадяни України, іноземці, а також особи без громадянства, які прибувають на територію адміністративно-територіальної одиниці, на якій діє рішення сільської, селищної, міської ради або ради об'єднаної територіальної громади про встановлення туристичного збору, та тимчасово розміщуються у місцях проживання (ночівлі).

Базою справляння збору є загальна кількість діб тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі).

Згідно з рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об'єднаної територіальної громади справляння збору може здійснюватися у таких місцях проживання (ночівлі):

- готелі, кемпінги, мотелі, гуртожитки для приїжджих, хостели, будинки відпочинку, туристичні бази, гірські притулки, табори для відпочинку, пансіонати та інші заклади готельного типу, санаторно-курортні заклади;

- житловий будинок, прибудова до житлового будинку, квартира, котедж, кімната, садовий будинок, дачний будинок, будь-які інші об'єкти, що використовуються для тимчасового проживання (ночівлі).

Відповідно до рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об'єднаної територіальної громади справляння збору може здійснюватися такими податковими агентами:

- юридичними особами, філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами юридичних осіб, фізичними особами - підприємцями, які надають послуги з тимчасового розміщення осіб у місцях проживання (ночівлі);

- квартирно-посередницькими організаціями, які направляють неорганізованих осіб з метою їх тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі), що належать фізичним особам на праві власності або на праві користування за договором найму;

- юридичними особами, які уповноважуються сільською, селищною, міською радою або радою об'єднаної територіальної громади справляти збір на умовах договору, укладеного з відповідною радою.

Перелік податкових агентів та інформація про них розміщуються та оприлюднюються на офіційному веб-сайті сільської, селищної, міської ради або ради об'єднаної територіальної громади.

Ставка туристичного збору встановлюється за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, за кожну добу тимчасового розміщення особи у місцях проживання (ночівлі), у таких розмірах:

-  до 0,5% для  внутрішнього туризму;

- до 5% для  в’їзного туризму від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розміщення.

З 1 січня 2019 року мінімальна заробітна плата становить 4173 грн.

Внутрішній туризм – це переміщення в межах території України громадян України та/або осіб, які постійно проживають на території України, в пізнавальних, професійно-ділових чи інших цілях.

В’їзний туризм – це прибуття на територію України та/або переміщення в межах території України осіб, які постійно не проживають на території України, в пізнавальних, професійно-ділових чи інших цілях.

Податкові агенти сплачують туристичний збір за своїм місцезнаходженням:

- щоквартально, у визначений для квартального звітного періоду строк відповідно до податкової декларації за звітний квартал;

- або авансовими внесками до 30 числа (включно) кожного місяця (у лютому – до 28 (29) включно) на підставі рішення відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади.

У разі сплати збору авансовими внесками у податковій декларації за звітний квартал відображаються нараховані щомісячні авансові внески. Остаточна сума збору, обчислена відповідно до податкової декларації за звітний квартал (з урахуванням фактично внесених авансових платежів), сплачується у строки, визначені для квартального звітного періоду.

Форма податкової декларації з туристичного збору затверджена наказом МФУ від 09.07.2015 № 636.

За базовий звітний період, що дорівнює календарному кварталу, податкові декларації подаються протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу.

Нагадаємо, що туристичний збір належить до місцевих податків і зборів, кошти від якого зараховуються до місцевого бюджету. Порядок оподаткування туристичним збором визначено ст. 268 Податкового кодексу, з урахуванням змін, внесених Законом від 23.11.2018 № 2628-VIII.

 

 

Ставки туристичного збору у м. Запоріжжя

 

З 01.01.2019 року ставка туристичного збору встановлюється за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, за кожну добу тимчасового розміщення особи у місцях проживання (ночівлі), визначених п.п. 268.5.1 Податкового кодексу, у розмірі:

-  до 0,5% для  внутрішнього туризму;

- до 5% для  в’їзного туризму від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розміщення.

Внутрішній туризм – це переміщення в межах території України громадян України та/або осіб, які постійно проживають на території України, в пізнавальних, професійно-ділових чи інших цілях.

В’їзний туризм – це прибуття на територію України та/або переміщення в межах території України осіб, які постійно не проживають на території України, в пізнавальних, професійно-ділових чи інших цілях.

З 1 січня 2019 року мінімальна заробітна плата становить 4173 гривні (Закон України "Про державний бюджет на 2019 рік" від 23.11.2018 № 2629).

Рішенням Запорізької міської ради №39 від 30.01.2019 року  «Про встановлення туристичного збору» визначені ставки збору для внутрішнього та в’їзного туризму.

Так, ставки збору за кожну добу тимчасового розмiщення особи у мiсцях проживання (ночiвлi) для внутрiшнього туризму встановлюються в таких розмiрах:

- при вартостi проживання до 300 грн (включно) - 0,05% вiд розмiру мiнiмальної заробiтної плати на 1 сiчня звiтного (податкового) року, для однiєї особи за одну добу тимчасового розмiщення (2,09 грн);

- при вартостi проживання від 300 до 600 грн (включно) - 0,25% вiд розмiру мiнiмальної заробiтної плати на 1 сiчня звiтного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розмiщення (10,43 грн);

- при вартостi проживання понад 600 грн - 0,5% вiд розмiру мiнiмальної заробiтної плати на 1 сiчня звiтного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розмiщення (20,87 грн).

Для в'їзного туризму ставки збору за кожну добу тимчасового розмiщення особи у мiсцях проживання (ночiвлi) встановлюються в таких розмiрах:

- при вартостi проживання до 300 грн (включно) - 0,5% вiд розмiру мiнiмальної заробiтної плати на 1 сiчня звiтного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розмiщення (20,87 грн);

- понад 300 грн - 1,5% вiд розмiру мiнiмальної заробiтної плати на 1 сiчня звiтного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розмiщення (62, 60 грн).

Порядок оподаткування туристичним збором визначено ст. 268 Податкового кодексу, з урахуванням змін, внесених Законом від 23.11.2018 № 2628-VIII.

 

 

Як звернутись до фіскального органу для отримання відповіді

 

За зверненням платників податків фіскальні органи надають їм безоплатно індивідуальні податкові консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на фіскальні органи, протягом 25 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом.

Таке звернення в письмовій формі повинно містити:

- найменування для юридичної особи або прізвище, ім'я, по батькові для фізичної особи, податкову адресу, а також номер засобу зв'язку та адресу електронної пошти, якщо такі наявні;

- код згідно з ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);

- зазначення, в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації;

- підпис платника податків;

- дату підписання звернення.

На звернення платника податків, що не відповідає зазначеним вимогам, податкова консультація не надається, а надсилається відповідь у порядку та строки, передбачені Законом України "Про звернення громадян".

Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства.

Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв'язку (електронне звернення).

У зверненні має бути зазначено прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати.

В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв'язку з ним.

Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявнику з відповідними роз'ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження.

Якщо питання, порушені в одержаному органом державної влади, місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності, об'єднаннями громадян або посадовими особами зверненні, не входять до їх повноважень, воно в термін не більше п'яти днів пересилається ними за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється громадянину, який подав звернення.

У разі якщо звернення не містить даних, необхідних для прийняття обгрунтованого рішення органом чи посадовою особою, воно в той же термін повертається громадянину з відповідними роз'ясненнями.

Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.

Зазначена норма передбачена п. 52.1 ст. 52 Податкового кодексу, ст. 5, ст. 7, ст. 8 Закону України від 02.10.1996 № 393/96-ВР "Про звернення громадян".

 

Підприємець застосовує загальну систему оподаткування.

Який порядок звітування?

 

Фізичні особи – підприємці на загальній системі оподаткування подають до фіскального органу податкову декларацію про майновий стан і доходи за місцем своєї податкової адреси за результатами календарного року у строки, встановлені  для річного звітного податкового періоду, в якій також зазначаються авансові платежі з податку на доходи фізичних осіб.

При цьому податкова декларація подається за звітний (податковий) період, який дорівнює календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб – підприємців, протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.

Авансові платежі з податку на доходи фізичних осіб розраховуються платником податку самостійно згідно з фактичними даними, зазначеними у Книзі обліку доходів і витрат, кожного календарного кварталу та сплачуються до бюджету до 20 числа місяця, наступного за кожним календарним кварталом (до 20 квітня, до 20 липня і до 20 жовтня).

Авансовий платіж за четвертий календарний квартал не розраховується та не сплачується.

Якщо результатом розрахунку авансового платежу за відповідний календарний квартал є від’ємне значення, то авансовий платіж за такий період не сплачується.

Остаточний розрахунок податку на доходи фізичних осіб за звітний податковий рік здійснюється платником самостійно згідно з даними, зазначеними в податковій декларації, з урахуванням сплаченого ним протягом року податку на доходи фізичних осіб на підставі документального підтвердження факту його сплати.

Надмірно сплачені суми податку на доходи фізичних осіб підлягають зарахуванню в рахунок майбутніх платежів з цього податку або поверненню платнику податку в порядку, передбаченому ПКУ.

Платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого ПКУ для подання податкової декларації.

Фізичні особи – підприємці в податковій декларації поряд з доходами від підприємницької діяльності мають зазначати інші доходи з джерел їх походження з України та іноземні доходи.

Фізичні особи, стосовно яких проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця за її рішенням, подають податкову декларацію за останній базовий податковий (звітний) період, в якій відображаються виключно доходи від проведення підприємницької діяльності, протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.

В цьому випадку останнім базовим податковим (звітним) періодом є період з дня, наступного за днем закінчення попереднього базового податкового (звітного) періоду до останнього дня календарного місяця, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності.

Зазначена норма передбачена п.п. 49.18.5 ст. 49, п. 57.1 ст. 57, п.п. 177.5.1, п.п. 177.5.3 ст. 177 Податкового кодексу.

 

Поточний розрахунковий рахунок фізичної особи не може використовуватись для операцій із здійснення підприємницької діяльності

 

Фізичні особи мають право відкривати рахунки для здійснення підприємницької, незалежної професійної діяльності та для власних потреб.

Особа, яка відкриває рахунок фізичній особі (власник рахунку/представник власника рахунку/особа, яка відкриває рахунок на користь третьої особи), зобов’язана письмово повідомити банк про наявність або відсутність у власника рахунку статусу підприємця або особи, яка провадить незалежну професійну діяльність.

Забороняється використовувати поточні рахунки фізичних осіб для проведення операцій, пов’язаних із здійсненням підприємницької та незалежної професійної діяльності.

За поточними рахунками в національній валюті фізичних осіб – резидентів здійснюються всі види розрахунково-касових операцій відповідно до умов договору та вимог законодавства України, які не пов’язані із здійсненням підприємницької діяльності.

Отже, фізична особа – підприємець не може використовувати поточний розрахунковий рахунок, відкритий на фізичну особу, для проведення операцій, пов’язаних із здійсненням підприємницької діяльності.

Зазначена норма передбачена п. 1.3, п. 1.14 глави 1, п. 7.7, п. 7.8  глави 7 «Інструкції про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах», затвердженої постановою Правління НБУ від 12.11.2003 № 492.

 

Строки давності, встановлені для застосування штрафних санкцій

 

Граничні строки застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) до платників податків відповідають строкам давності для нарахування податкових зобов’язань, визначеним ст. 102 Податкового кодексу.

Контролюючий орган, крім випадків, визначених п. 102.2 ст. 102 ПКУ (коли грошове зобов’язання може бути нараховане без дотримання строку давності), має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов’язань платника податків, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня у разі проведення перевірки контрольованої операції відповідно до ст. 39 ПКУ), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, та/або граничного строку сплати грошових зобов’язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, – за днем її фактичного подання.

Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов’язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов’язання (в тому числі від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.

У разі подання платником податку уточнюючого розрахунку до податкової декларації контролюючий орган має право визначити суму податкових зобов’язань за такою податковою декларацією протягом 1095 днів з дня подання уточнюючого розрахунку.

Зазначена норма передбачена п. 102.1 ст. 102, п. 114.1 ст. 114 Податкового кодексу.

 

Якщо змінили основне місце обліку, отримайте нові кваліфіковані сертифікати відкритих ключів

 

Користувачі електронних довірчих послуг зобов’язані своєчасно надавати надавачу електронних довірчих послуг інформацію про зміну ідентифікаційних даних, які містять сертифікат відкритого ключа.

Отже, у разі зміни місця обліку суб’єкта господарювання або фізичної особи, користувачу електронних довірчих послуг необхідно звернутися до надавача електронних довірчих послуг із заявою на скасування кваліфікованих сертифікатів, які містять недостовірну інформацію, та надати комплект реєстраційних документів для формування нових кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів.

Зазначена норма передбачена ст. 12 Закону України від 05.10.2017 № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» та п.п. 3.4.6 розд. 3 Договору про надання електронних довірчих послуг, затвердженого наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 05.11.2018 № 121.

 

 

Подання юридичною особою повідомлення за ф. № 20-ОПП щодо відокремлених підрозділів

 

З метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).

Платник податків зобов’язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з порядком обліку платників податків.

Форму № 20-ОПП «Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність» визначено у додатку 10 до Порядку № 1588 (повідомлення за ф. № 20-ОПП) (розд. VIII «Порядку обліку платників податків і зборів», затвердженого наказом МФУ від 09.12.2011 № 1588 (у редакції від 22.04.2014 № 462).

Таке повідомлення подається протягом 10 робочих днів після створення відокремленого підрозділу, реєстрації рухомого чи нерухомого майна чи відкриття об’єкта чи підрозділу, через які провадиться діяльність або які підлягають оподаткуванню.

Отже, відокремлений підрозділ юридичної особи (філія, представництво) зобов’язаний стати на облік у фіскальних органах, повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти пов’язані з оподаткуванням, через які здійснюється діяльність або щодо яких виникає обов’язок із сплати податків та зборів у відокремленого підрозділу шляхом подання до фіскального органу повідомлення за ф. № 20-ОПП.

У разі закриття відокремленого підрозділу такий відокремлений підрозділ подає до контролюючого органу повідомлення за ф. № 20-ОПП з інформацією про закриття об’єктів оподаткування, а юридична особа - повідомлення за ф. № 20-ОПП з інформацією про відкриття об’єктів оподаткування, що не припиняються із закриттям відокремленого підрозділу.

Так само подаються повідомлення і у разі передачі об’єкта відокремленого підрозділу на баланс іншого відокремленого підрозділу чи юридичної особи або якщо внаслідок організаційних чи інших змін об’єкт перестав бути об’єктом оподаткування відокремленого підрозділу.

Зазначена норма передбачена п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу.

 

 

На Запоріжжі банківські установи з депозитних процентів вкладників сплатили 13 мільйонів гривень податків

 

За перший квартал поточного року фінансові установи Запорізької області перерахували 13 мільйонів гривень податку на доходи фізичних осіб у вигляді процентів. Як відзначив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько, близько 4 мільйонів з цієї суми бюджет отримав у березні.

Найбільші суми з початку року забезпечили платники м. Запоріжжя – 9 мільйонів, м. Бердянськ, Бердянського і Приморського районів – більш ніж мільйон, стільки ж надійшло від суб'єктів господарювання м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів, у м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровському та Великобілозерському районах сплачено 493 тисячі, у Пологівському, Більмацькому та Розівському районах – 419 тисяч, у Вільнянському, Запорізькому і Новомиколаївському районах – 286 тисяч.

Нагадаємо, платниками ПДФО у вигляді процентів, ставка якого складає 18 відсотків, є банківські установи, кредитні спілки та інші фінансові організації. При цьому інформація про суми банківського рахунку або ощадного сертифіката чи вкладу члена кредитної спілки, нараховані проценти, а також відомості про вкладників не передається до фіскальної служби.

 

Валерій Манько: «За перший квартал запоріжці сплатили майже 138 мільйонів гривень військового збору»

 

За три місяці 2019 року платники податків Запоріжжя та області перерахували до державного бюджету 137,9 мільйона гривень військового збору (без показників великих підприємств, які перебувають на обліку в Запорізькому управлінні Офісу ВПП ДФС). Як зазначив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько, порівняно з минулим роком надходження зросли на 22 мільйони або на 19 відсотків. Щомісячні відрахування військового збору становлять 46 мільйонів гривень.

Найбільші суми надійшли від платників м. Запоріжжя – майже 74 мільйони, м. Енергодар, Кам'янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів – майже 19 мільйонів, м. Мелітополь, Мелітопольського та Приазовського районів – 12,3 мільйона, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 9 мільйонів, Вільнянського, Запорізького та Новомиколаївського районів – 6,4 мільйона.

Нагадаємо, ставка збору становить 1,5 відсотка від нарахованої суми доходу. Здебільшого його утримують та сплачують до бюджету роботодавці, які виплачують трудові доходи, та податкові агенти. У разі отримання інших доходів (у тому числі іноземних), з яких не сплачено збір, відповідальним за його перерахування є сам платник.

 

Запорізькі платники "екоподатку" перерахували до бюджетів

81 мільйон гривень

 

Підприємства Запорізького регіону за три місяці поточного року сплатили до бюджетів усіх рівнів 81,2 мільйона гривень екологічного податку (без врахування даних великих платників, які перебувають на обліку в Запорізькому управлінні Офісу ВПП ДФС). Про це  повідомив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько. Він зазначив, що у порівнянні з відповідним періодом 2018 року надходження збільшились на 9,5 мільйона або на 13 відсотків.

Більшу частину "екоподатку" отримали місцеві бюджети  – понад 44 мільйони, що майже на 5 мільйонів більше, ніж торік. До держбюджету направлено близько 37 мільйонів, сума зростання до січня-березня 2018 року – 4,6 мільйона.

Найбільші відрахування податку забезпечили суб'єкти господарювання м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів – 66,1 мільйона, Вільнянського, Запорізького, Новомиколаївського районів – 6,9 мільйона, м. Запоріжжя – 4,7 мільйона.

Усього на території регіону працюють понад 2707 підприємств, які здійснюють викиди забруднюючих речовин у довкілля або розміщують чи утворюють радіоактивні відходи.

Нагадаємо, екологічний податок – загальнодержавний обов'язковий платіж, що справляється з фактичних обсягів викидів у атмосферне повітря, скидів у водні об'єкти забруднюючих речовин, розміщення відходів, у тому числі радіоактивних. Нарахування і сплату екоподатку регулює стаття 240 Податкового кодексу України.

 

 

До уваги платників ЄСВ

З 2 травня 2019 року вступають у дію нові небюджетні рахунки 3719, відкриті на ім’я територіальних органів Державної фіскальної служби України, для сплати коштів єдиного внеску та фінансових санкцій у зв’язку з проведенням реорганізації територіальних органів ДФС.

Старі рахунки 3719, відкриті на ім’я територіальних органів Державної фіскальної служби України, діють до 26.04.2019 року.

 

 

 

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь